30.6.15

Norra. Päev 2. Jaanipäev.

Eelmisel õhtul võtsime tööpäevade varased ärstused maha, et mõnusasti laiska hommikut nautida, aga Erikul läks kell 7 uni ära, seega olin ka mina sunnitud end üles ajama. Hakkasime hommikusööki tegema (ikka sellist korralikku hotellihommikusööki - munad ja vorstid ja jogurt ja võikud ja kohvi ja mahl jne) ning mõtlema, mida Oslos vaadata.
Reisiplaneerijaks on väga hea kohalik äpp - RuterReiser - näitab kenasti ära, mis bussile, rongile vms minna, millisest peatusest, kus väljuda ja kui kaua teekond aega võtab.

Lõpuks sai meie gps ka signaalid kätte ja linna avastamine võis alata. Esimese asjana läksime botaanikaaeda, kuna ilm oli väga mõnusaks ja päikesepaisteliseks muutunud.

Kanepitaim oli igaks juhuks metallvõrguga piiratud

Kaardil on näidatud viikingite vallutused ning nende teed

Järgmiseks võtsime suuna vabaõhumuuseumisse. Olin lugenud, et lisaks niisama vanade majade ja olustiku nautimisele toimub seal õhtul ka midsummer eve celebration - midagi jaanipäevasarnast? Lubati elavat muusikat ja soovitati pikniku- ja grillimaterjali kaasa võtta.
Ja tõepoolest, üks suurem keskväljak oli täis hõõguvate sütega grille, kuhu igaüks oma kraami peale poetada sai. Ühed grillisid liha, teised maisi, kolmandad vahukomme - mis iganes kellelgi oli pähe tulnud kaasa võtta. Meil muidugi ei olnud midagi kaasas ja nii pidime müügiputkadest oma jaanipäevaliha välja lunastama. Siinkohal hindadest ka. Jah, on küll kallim, aga olgem ausad, Eesti on kõvasti järele rebinud (palkade poolest muidugi mitte). Nt vabaõhumuuseumi pilet oli 120 NOK. 13,66 eur. Ühistransport Oslos 24 tunni pilet - 90 NOK (tsoon 1). 10,24 eur. Kuna ühistransporti korraldab suuresti üks firma, siis selle raha eest saab sõita nii metroo, bussi, trammi kui ka mõnede praamidega.
Ühisgrill

Vabaõhumuuseum jaguneb kaheks: ühes osas on välja toodud aastatetagune linnaelu koos tolleaegsete majadega ning teises osas maaelu. Erinevaid hooneid on sel territooriumil üle saja ning seega jätkus meil avastamist päris pikaks ajaks, õnneks oli muuseum tänu pidustustele kauem lahti kui tavaliselt.
Nostalgiline pood

Pesu kuivab

Kütust oli vaja

Suitsupaus (suitsetamine on halb!!). Feik pilt.

Saime osa ka näitlikust pulmapeost, kus lapsed traditsioonilisi tantse esitasid.

Puukirik

Kui vabaõhumuuseum läbi uudistatud sai, sõitsime tagasi linna poole, tahtsime minna ooperiteatrit vaatama, kuna sõitsime sellest enne bussiga mööda ja selle arhitektuur äratas huvi.  Enne ooperiteatrini jõudmist tegime väikese kõrvalepõike ühele sagimist täis jalakäijate tänavale. Kuna tõesti oli supermõnus ja soe õhtu, siis olid kõik tänavaäärsed kohvikud inimesi täis, lisaks tantsiti, söödi jäätist ning taas - tähistati jaanipäeva, kohal oli elav muusika ja ei puudunud ka lõke. Merel.

Tänav viis meid mereni välja ning meil oli hea võimalus ahhetada ägeda Oslo arhitektuuri üle ning mõtiskleda, kui palju võiksid maksta sealsed merevaatega korterid ning kuidas seal elada oleks. Arhitektid on Oslos tõesti vaeva näinud ja meil tuli olla ettevaatlik, et me ringivahtides ninali ei käiks.

Meie jaaniõhtu 2015 oli kujunenud vägagi romantiliseks ja kuigi sõnajalaõit me otsimas ei käinud, siis botaanikaaias nuusutatud roosid ja jasmiinid ning jalutuskäik maheda muusika saatel soojas ja kuidagi hea õhustikuga Oslos tegid igasugusele Eestis tekkinud kiirustamisele ning stressile üks-null ära.

Järgmiseks peatuseks ooperiteater.
Oslo ooperiteater

Oslo ooperiteater seest

Päev läbi, koju magama.

Norrast veel niipalju, et Interneti andmetel elab siin riigis üle viie miljoni inimese, neist 600 000 Oslos.