21.6.10

Ikka ja jälle sellest austraalia keelest:)

Üsna koledalt kõlab minu arvates see, kuidas nad sõna my väänavad ja hääldavad seda "mi". Mi sister, mi uncle jne jne. Lausetes mõjub see jumalast tobedalt. Ja ega nad viitsi ka nädalapäevi korralikult välja hääldada, on ju vaja teha Monday-st Mondi ja Tuesday-st Tuusti.

Eesti ja inglise keele paralleelne kasutamine tekitab minus ikka parajat segadust. Ükskord läksin Gregi juurde ja küsisin: "Kas see Tawny Port on meil ainus?"
Greg vastas: "Mh?"
Mina siis tõlkisin megaülikiirusel oma lause inglise keelde ja küsisin uuesti: "Is this the only Tawny Port we've got?"
Tuli välja, et ta ei pannud tähelegi, et ma taga eesti keeles rääkisin:D Ime pole, nagunii on nad siin harjunud sellega, et nad mu aksendist aru ei saa. See tunne on vastastikune.
Mitmelgi juhul ongi parem, et ma kõigest aru ei saa.

Kord keegi ütles baarileti ääres oma tuttavale, et ma olen venelane. Ma läksin nii närvi, et valasin neile valed joogid.
Mäletan, et meedias oli paar kuud tagasi diskussioon, kas austraallased on rassistid. Selliste tõmmumate suhtes nad vist on natuke küll. Aga vahepeal on tunne, et ka siin ja meie suhtes. Või vähemalt mitmed nooremad kohalikud mõttetud bloke'd ei tundu üldse aru saavat, et kõik maailma riigid ei räägi inglise keelt ja teevad Eesti kohta tobedaid nalja, nagu et meil seal on -40 kraadi külma, pole telekat jne.

Isegi postkontoris, kui käisin oma megasuurt fitnessi õpikut/töövihikut ära toomas, sai mõnituse osaliseks. No okei, see oli küllrohkem naljaga pooleks, aga kaua sa jõuad neid tobedaid nalju kuulata. Põhiline jutt on siin see: "Enne kui eelmised eestlased siia tulid, ei olnud ma Eestist kuulnudki. Ma arvasin, et nad mõtlesid selle välja."

Ja siis naljad selle kohta, kui väike Eesti on, ise nad elavad siin Aramacis, mis on lähimatest linnadest mitmekümnete kilomeetrite kaugusel ja kus elab alla 400 inimese, kus neil ei ole muud teha, kui päev läbi pubis istuda ja juua. Kui üks tüüp jälle teema üles võttis ja välja käis, et Eestion nii väike ja et seal peab olema "some level of inbreeding", siis sellepeale ma vastasin, et Aramacis on ju ainult 300 inimest ja ootasin, et ta omad järeldused teeks. Seepeale ta tõmbas nöost kaameks ja ütles, et ta tüdruk on Aramacist pärit.

Loomulikult on siin ka toredaid inimesi, sellegi poolest ei mõista ma, miks peaks keegi tahtma siin elu lõpuni elada. Nad küll räägivad, et ei suudaks linnas elada ja et seal on ainult üks tormamine ja ratrace.. Aga siin? Teevad oma tööd, istuvad pubis, käivad kas poes, pagariäris, raamatukogus, pangas või postkontoris ja ongi kõik.

Reede hommikul vist peame natuke jaanipäeva Külliga. :)

Kommentaare ei ole: