20.2.16

Sünnipäev, Mijas ja Malaga

Tellisin Eriku sünnipäevaks päikese kohale ja ta tuligi! Eestlasele on ju ikka ilus ja soe ilm kõige olulisem, sellepärast pidin ilma kohe siin postituses toonitama ka.

Tarmo ja ühe teise kohalikku elu nautiva härra soovitusel võtsime sihi mäenõlval asuvasse külakesse Mijas Pueblo. Esimese hooga sõitsime (saime hommikul rendiauto Takecar autorendist) ühes teeristist valesti ja sattusime hoopis miski huvitava monumendi juurde, kus oli ka vägev vaateplatvorm.

Lähem uurimisel selgus, et tegemist on budistliku monumendiga valgustumisele, maailmarahule ning harmooniale. Budistliku õpetuse järgi on olemas kaheksat tüüpi stuupasid - taolisi ehitisi - ning see konkreetne stuupa kandis nime the Enlightenment Stupa of Benalmadena. Kuulutustelt sai näha, et ehitises käiakse pidamas erinevaid loenguid õnne ja rahu teemadel ning stuupa pidavat olema ideaalne paik mediteerimeks. Samuti usutakse, et kui selle monumendi lähedal midagi soovida, siis need soovid täituvad. Kuna me ei olnud otseselt plaaninud rahuotsinguid alustada, siis viskasime stuupale lihtsalt kiire pilgu ning nautisime avanevat vaadet. Ja sellest hoolimata, et me sinna mediteerima ei läinud, olen ma kindel, et me ei sattunud sinna juhuslikult ega ilma põhjuseta.

Lõpuks jõudsime Mijas Pueblosse. Mõtlesin pikalt, et kuidas seda paika kirjeldada ja see polegi nii lihtne. Esimese asjana kuulsime eeslite häälitsusi ja tuligi välja, et turistidele pakutakse eeslitakso kasutamise võimalust. Me kasutasime eeslite asemel selle mägiküla avastamiseks oma kondimootorit. Palju kitsaid tänavaid, vahvaid kivimaju, kaljulõhe, vaated mägedele ja merele, tohutu suunitlus turismile on märksõnad, mida kasutada.

Erik tahtis omale veel mingit kotti osta ja seega astusime ka mõnda tänavapoodi sisse. Loomulikult üritas müüja kõiki oma võimalikke jubedaid ja vähemjubedaid kotte maha müüa ja enne kui ma arugi sain, oli ka mind südmuste keerisesse kaasatud - mulle topiti selga miskine sinine nahktagi, kuna härra, kes neid valmistab, "soovis näha, kuidas see seljas istub". Muigi ei ole ma lihtsameelne või  sinisilmne, et seda juttu uskuma jääda, aga seal ma järsku seisin - natuke kitsas sinine tagi seljas, ning kolm hispaania meest seda tagi pingsalt silmitsemas ja kõpitsemas. Õnneks pääsesin suuremate probleemiteta.

Järgmiseks sihtpuntkiks olime valinud Malaga ning välja vaadanud mõned muuseumid, kuhu minna. Muuseumitesse ei jõudnud:) Otsustasime mõnel teisel päeval tagasi tulla. Jalutasime niisama ringi. Õhtul tahtsime kindlasti Eesti Laulu poolfinaaliks koju jõuda.